Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Liepājas osta februārī kravu apgrozījumu palielinājusi par 20,8%
2015. gadā februārī Liepājas ostā pārkrauts 498 912,16 tonnas kravu, kas ir par 13,4% vairāk nekā šā gada janvārī un 20,8% vairāk nekā 2014. gada februārī. Šī gada februārī Liepājas ostā apkalpoti 117 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2418 pasažieri.
Februārī no kravu veidiem lielākais kravu apjoms tradicionāli bija beramkravu segmentā - 352,7 tūkst. tonnu, kas veidoja 70,7 % no visām kravām. Lielākais īpatsvars bija labībai un labības produktiem – 264,4 tūkst. tonnu jeb 75%. Vēl beramkravu grupā stabila kravu plūsma ir celtniecības materiāliem (februārī – 47,5 tūkst. tonnas jeb 13,47%), bet šā gada februārī Liepājas ostā atgriezās cukura kravas – 28,3 tūkt. tonnu, kas veidoja 8% no visām beramkravām. Kā pastāstīja LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal” termināla vadītājs JURIS MATVEJEVS, stividorkompānija strādā, meklē jaunus kravu veidus, lai nodrošinātu nepārtrauktu un efektīvu termināla darbību. Termināls esot veidots tā, lai varētu pieņemt pēc iespējas plašāku beramkravu sortimentu un ar pilnu noslodzi strādātu ne tikai aktīvajā graudaugu sezonā. Līdzīgas jēlcukura kravas varētu būt arī turpmāk.
Ģenerālkravu apjoms Liepājas ostā februārī bija 121,2tūkst. tonnas, kas veidoja 24,3 % no visām kravām. Ģenerālkravu grupā joprojām dominē ro-ro kravas, kurām gan līdz ar Krievijas rubļa kursa kritumu ir neliels kravu apjoma samazinājums salīdzinot ar pagājušā gada, savukārt stabils pieaugums jau vairākus mēnešus vērojams kokmateriālu segmentā. Februārī kokmateriālu apgrozījums dubultojies salīdzinot ar 2014. gada februāri un veido 53,7 tūkst. tonnu jeb par 105,8% vairāk.
Ģenerālkravu grupā februārī līdz ar AS “KVV Liepājas metalurgs” darbības atsākšanu atgriezušās metāla kravas. Šobrīd apjomi ir nelieli, bet uzņēmums plāno, ka jau vasaras vidū caur Liepājas ostu varētu pārvadāt gan izejmateriālu, gan gatavo produkciju.
Liepājas ostā februārī pārkrautas vien 25 tūkst. tonnas lejamkravu un tas veido 5% no visām kravām. Kā skaidro LSEZ SIA “DG Terminal” valdes loceklis JĀNIS MILLERS, lejamkravu apgrozījumu vistiešāk ietekmē naftas cenas pasaules tirgū, kā arī citi ekonomiskie un politiskie faktori. Tieši tādēļ uzņēmums diversificējis savus uzņēmējdarbības veidus un uzsācis biodīzeļdegvielas ražošanu no rapšu eļļās, kas ir videi draudzīgs nākotnes produkts.
Lielākais kravu apjoms šā gada februārī bija ostas kompānijai SIA LSEZ „Liepaja Bulk terminal”, kas pārkrāvusi 257 132, 48 tonnas jeb par 33,7 % vairāk nekā gadu iepriekš. Savukārt lielākais kravu apgrozījuma pieaugums 187% ir LSEZ SIA “Mols L”, kas to skaidro ar izmaiņām menedžmenta, efektīvāku darbību un jaunu kravu piesaisti.
Šā gada divos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 939 006,36 tonnas, kas ir par 14,9% vairāk nekā gadu iepriekš, no kurām beramkravas ir 72%, ģenerālkravas 23%, bet lejamkravas 5%. Janvārī un februārī kopumā apkalpoti 219 kuģi un 5141 pasažieri, bet pārkrauto konteineru (TEU) skaits bija 489 vienības.
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30