Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
2014. gadā Liepājas ostas strādājusi ar 5,3 milj. tonnu kravu apgrozījumu
2014. gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas 5,3 milj. tonnas, kas ir otrs lielākais kravu apgrozījums atjaunotās Liepājas ostas vēsturē. Tas apliecina, ka Liepājas osta, pateicoties ostas uzņēmumu un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes investīciju projektiem, turpina kvalitatīvu attīstību, tomēr gads ir bijis sarežģīts, norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.
2014. gada divpadsmit mēnešos Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas 5 299 899,47 tonnas dažādu kravu jeb par 9,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Tradicionāli lielākais kravu apgrozījums bija beramkravu segmentā 3,64 milj. tonnu jeb 69%. Lielāko daļu beramkravu 2014. gadā veidoja labība un labības produkti – 52 %, kam seko celtniecības materiāli – 10%, bet salīdzinoši nelielu daļu veido koksnes šķelda, minerālmēsli, koksa smalkumi.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš: „2014. gadā Liepājas osta strādājusi ar kravu apgrozījuma pieaugumu un līdz ar “Liepaja Bulk Terminal” ieguldītajām investīcijām un darbības paplašināšanu, savas pozīcijas Liepājas ostā nostiprinājušas beramkravas, t.sk. labība un labības produkti. Termināls līdz ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes īstenoto ostas padziļināšanas projektu, turpināja savu attīstību, kas atspoguļojas arī rezultātos. Gada pēdējos mēnešos stabilizējās arī līdz šim lielākās ostas kompānijas AS LSEZ “Liepājas osta LM” darbība, kas jau domājams šogad, pēc uzņēmuma īpašnieku maiņas, atsāks stabilu darbību. Diemžēl arī 2014. gadā Liepājas ostai bija jāiztiek bez metāla un tā izstrādājumu kravām, bet situācija šogad varētu mainīties līdz AS “Liepājas metalurgs” darbības atsākšanu.”
Ja beramkravu segmentā Liepājas ostā 2014. gadā bija 30,1 % pieaugums, tad diemžēl samazinājums ir ģenerālkravu un lejamkravu grupā. Ģenerālkravu īpatsvars bija 25% jeb 1,3 milj. tonnu. 2014. gadā stabili strādāja LSEZ SIA “Terrabalt”, kas nodrošina prāmja satiksmi un ro-ro tipa kravas. Ar pieaugošu noslodzi strādā prāmja līnija Vācijas virzienā Liepāja –Traveminde, kā arī testa režīmā strādājošā līnija Zviedrijas virzienā Liepājā – Nīneshamna. Aizvadītajā gadā ro-ro kravas, veidoja 14% no visām kravām un veidoja 759 tūkst. tonnu. Diemžēl 2014.gadā minimāli bija Liepājas ostai tradicionālas metāla un tā izstrādājumu kravas, kas tieši saistīts ar AS “Liepājas metalurgs” darbības pārtraukšanu. Lejamkravu apgrozījums 2014. gadā bija 352,6 tūkst. tonnu jeb 7 % no visām kravām un to vistiešāk ietekmēja naftas cenas samazinājums pasaules tirgū.
No ostas stividorkompānijām 2014. gadā lielāko kravu apgrozījumu nodrošināja LSEZ „Liepaja Bulk terminal”, kas sasniedza 2 025 560,05 tonnu apgrozījumu un vēlreiz apliecināja savas darbības efektivitāti, attīstot terminālu, noliktavu saimniecību un loģistikas virzienus. 2014. gadā uzņēmums strādājis ar 68,6% pieaugumu. Vēl ar kravu apgrozījuma pieaugumu strādājušas ostas stividorkompānijas LSEZ SIA “Duna” - +14,3 % un LSEZ SIA “Terrabalt” - +12,6%.
Jau 2014. gada pēdējie mēneši parādīja, ka kravu apgrozījums palielinās un 2015. gadā Liepājas osta plāno sasniegt 6.63 milj. tonnu apgrozījumu.
IVO KOLIŅŠ, LSEZ pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs: “2015. gada kravu apgrozījuma prognozi esam balstījuši uz ostas kompāniju plāniem, kā arī Liepājas SEZ pārvaldes redzējumu par kravu pārvadājumu tirgus iespējamo attīstību 2015.gadā. Plānots, ka kopumā 2015.gadā Liepājas ostā tiks pārkrauti 6.3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 19% vairāk nekā 2014.gadā. Prognozētos apjomus pamato AS „Liepājas Metalurgs” darbības atsākšana, kā arī naftas cenu stabilizācija, kas varētu sekmēt naftas un naftas produktu pārkraušanas apjomu pieaugumu. Savukārt 2012. gadā sasniegto rekordaugsto kravu apgrozījumu 7.4 miljoni tonnu ir plānots pārsniegt ne ātrāk kā 2018. gadā.”
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30