Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Aprīlī Liepājas ostas kravu apgrozījums 389 600,76 tonnas
2013. gada aprīlī Liepājas ostā pārkrautas 389 600,76 tonnas dažādu kravu, kas ir nedaudz vairāk kā martā un februārī. Tradicionāli lielākais īpatsvars bija beramkravām – 53,2%, kam sekoja ģenerālkravas – 37,6%. Lejamkravas Liepājas ostā aprīlī veidoja 9,2%, kas ir par pāris procentpunktiem vairāk nekā iepriekš. 2013. gada aprīlī apkalpoti 108 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3617 pasažieri.
Šā gada aprīlī Liepājas ostā beramkravu grupā lielāko daļu veidoja labība un labības produkti 135,4 tūkst. tonnu, kam sekoja celtniecības materiāli (cements) – 37,7 tūkst. tonnu. Ģenerālkravu grupā stabila ir ro-ro kravu plūsma, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija) un šā gada aprīlī tas bija 61,3 tūkst. tonnu.
Ivo Koliņš, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs: „Ro-Ro kravu plūsma, veiksmīgi sadarbojoties prāmja līnijas operatoram „STENALINE” un Liepājas ostas stividorkompānijai LSEZ SIA „Terrebalt”, ir vienmērīga ar pozitīvu virzību un tas apliecina, ka prāmja līnija ir nostabilizējusies un ir pamats runāt par jaunu prāmja līniju attīstīšanu, piemērām, Zviedrijas virzienā”
Kokmateriālu kravas šā gada aprīlī bija 46,8 tūkst. tonnas, kas ir nedaudz vairāk kā mēnesi iepriekš. Melnā metāla un tā izstrādājumu eksports caur Liepāju ostu aprīlī bija 22,6 tūkst. tonnu, bet metāllūžņu apgrozījums vien 4,1 tūkst. tonnu.
Lejamkravu apgrozījums šā gada aprīlī bija 36 tūkst. tonnu, ko veidoja naftas produkti un jēlnafta. Tas ir nedaudz vairāk kā iepriekšējos mēnešos.
2013. gada pirmajos četros mēnešos kopumā Liepājas ostā pārkrautas 1 741 188,04 tonnas, apkalpoti 467 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 13 742 pasažieri. No janvāra līdz aprīlim konteineru skaists bija 1312, bet Ro-Ro vienību skaits – 10412.
Ivo Koliņš, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs: „2012. gadā bija rekordaugsts kravu apgrozījums un Liepājas osta sasniedza lielāko pieaugumu starp Baltijas valstu ostām – 53%. Bija kravas un Liepājas osta kopā ar ostas stividorkompānijām tās varēja ātri un kvalitatīvi apstrādāt. Bijām tam gatavi. Arī šobrīd strādājam, lai pabeigtu ostas padziļināšanu, attīstītu dzelzceļa pievadceļus. Šā gada četros mēnešos kravu apgrozījums Liepājas ostā ir samazinājies un tas ir loģiski. Gan šogad, gan pagājušajā gadā lielāko kravu segmentu veidoja lauksaimniecības produkcija. Diemžēl 2012. gada raža Krievijā un Vidusāzijā bija zemākā par vidējo, kas ievērojami samazināja arī graudaugu eksportu. Tas ietekmē arī Liepājas ostas darbību kā tranzītkoridoru starp austrumiem un rietumiem. Protams, kravu apgrozījumu ietekmē arī AS „Liepājas metalurgs” darbība.”
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30