Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Turpinās Liepājas ostas kuģu vadības sistēmas uzstādīšana
Turpinās jaunās Liepājas ostas kuģu vadības sistēmas uzstādīšanas un darbi. Projekta ietvaros Loču tornī ir uzstādīta vadības un pults un radars un tiek remontētas telpas, bet 4. oktobrī demontēja veco un uzstādīja jaunu radaru pie Kalpaka tilta. Projektu realizēja Latvijas kompānija „Talsu spriegums” kopā ar Holandes firmu „HITT”. Liepājas ostas kuģu vadības sistēmas modernizācija ir ES Kohēzijas fonda projekta „Liepājas osta padziļināšana” viena no divām komponentēm. Līguma summa LVL 1 572 945,27 ieskaitot PVN.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde par vienu no galvenajām prioritātēm ir noteikusi finansu resursu piesaisti infrastruktūras sakārtošanai un attīstībai, lai gan ostas, gan speciālās ekonomiskās zonas uzņēmumi varētu strādāt un domāt par attīstību. Šobrīd pārvalde īsteno vērienīgo ostas padziļināšanas projektu , kas sevī ietver gan kuģu vadības sistēmas nomaiņu, gan akvatorijas un kuģu ceļu padziļināšanu. Šobrīd aktīvi tiek strādāts, lai jau decembrī pilnvērtīgi sāktu strādāt jaunā un modernā kuģu vadības sistēma.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš atzīst, ka kuģu vadības sistēmas uzstādīšana norit precīzi pēc iepriekš sastādīta laika grafika un projekta ietvaros Loču tornī ir uzstādīta vadības un pults un radars un tiek remontētas telpas, bet 4. oktobrī demontēja veco un uzstādīja jaunu radaru pie Kalpaka tilta.
Projektu realizē personu grupa „HITT & Talsu Spriegums”. Ja „Talsu spriegums” speciālisti veic visus montāžas darbus, tad holandieši rūpējas par aparatūras regulēšanu un programmatūru. Darbi norit saskaņoti, pēc noteiktā darba grafika, norāda „Talsu spriegums” darbu vadītājs Guntis Ozoliņš.
Visiem darbiem seko līdzi un tos uzrauga būvuzraugs Aldis Baltadonis, kurš ar projekta realizācijas gaitu ir apmierināts. Kuģu vadības sistēmas modernizācija nepieciešama, lai veiksmīgi organizētu kuģu satiksmi, kas pēc ostas padziļināšanas noteikti būs intensīvāka. Runājot par pašiem padziļināšanas darbiem Beļģijas kompānija darbus pabeigs līdz nākamā gada 30. jūlijam.
Personu grupu „HITT & Talsu Spriegums” izveidoja, lai piedalītos konkursā par Liepājas ostas kuģu vadības sistēmas modernizāciju. „HITT” ir viena no vadošām pasaules kompānijām šajā jomā, kas izstrādāja programmatūru un piegādāja aparatūru, bet „Talsu spriegums” veica projektēšanu un uzstādīja aparatūru.
Personu grupu „HITT & Talsu Spriegums” Liepājas ostas Kuģu vadības sistēmas modernizācijas projektu uzsāka šā gada sākumā līdz ar līguma parakstīšanu. Pēc līguma parakstīšanas HITT pārstāvis Jacob Jan Drix van Gelderen norādīja, ka Liepājas ostā uzstādīs pasaules līmeņa kuģu vadības sistēmu kādas ir arī citviet Eiropas un pasaules ostās, piemēram, Rotterdamā.
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30