Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Liepājas ostā pirmo reizi ienāca kompānijas
15 . аprīlis, 2015
Otrdien, 14. aprīlī, saskaņā ar grafiku pirmo reizi Liepājas ostā ienāca kompānijas "Stena Line" prāmis "Stena Flavia", kas Liepāju turpmāk savienos ar Zviedrijas pilsētu Nīneshamnu.
Īsi pirms prāmja ienākšanas sarīkotajā preses konferencē SIA "Stena Line" komercdirektora pienākumu izpildītājs OSKARS OSIS stāstīja, ka prāmis "Stena Flavia", kurš kopš 2010. gada kursē starp Ventspili un Vācijas pilsētu Travemindi, maršrutā Liepāja-Nīneshamna aizstāj prāmi “URD”, kas kursēs maršrutā Liepāja-Traveminde. Tādējādi maršrutus no Latvijas uz Nīneshamnu turpmāk apkalpos "Stena Flavia" un "Scottish Viking".
“Šis prāmis ir vairāk piemērots kravu pārvadājumiem,” skaidroja O.Osis. “Redzot, ka attīstās kravu plūsma starp Baltiju un Skandināviju, kas ir lielāka nekā starp Baltiju un Vāciju, nolemts palielināt sadarbību ar Skandināviju. Šis prāmis ir arī piemērotāks pasažieru pārvadāšanai – uz tā ir vairāk nekā 800 gultas vietas. Pasažieriem būtiski arī tas, ka prāmis no Liepājas ostas izies tīkamākā laikā – septiņos vakarā, nevis piecos no rīta.”
“Šis gads “Stena Line” maršrutos starp Latviju un Zviedriju ir iesācies pozitīvi, apkalpojot arvien pieaugošu kravu pārvadājumu apjomu. Lai gan pieprasījums ir pieaugošs, šiem maršrutiem plānojam pārvadāto apjomu stabilizēšanos un nostiprināšanos. Ņemot vērā to, ka turpmāk starp Liepāju un Nīneshamnu kursēs lielākas kapacitātes prāmis, ar kravu tirgum pielāgotāku grafiku, plānojam, ka kravu apjoms šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaugs par 15-20%, ” tā skaidroja Oskars Osis.
Preses konferencē Liepājas SEZ “TERRABALT” SIA valdes loceklis Āris Ozoliņš pauda, ka “Terrabalt” regulāri investē aprīkojumā, lai uzņēmums varētu kvalitatīvi apkalpot prāmjus. Pēc Ā.Ozoliņa teiktā, šim mērķim tiek investēts ap 100 000 EUR gadā.
Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš uzsvēra, ka prāmju satiksmei ir nozīmīga loma Liepājas ostas darbībā un jau ilgāku laiku tā saņem visu iespējamo atbalstu un atvieglojumus. Prāmja līnija Zviedrijas virzienā būs arī atbalsts ražošanas uzņemumeim ar Skandināvijas kapitālu, kas strādā Liepājā, jo atvieglos izejmateriālu un gatavās produkcijas loģistiku. Guntars Krieviņš arī apstiprināja, ka šobrīd turpinās tehniskās dokumentācijas izstrāde, lai atjaunotu un palašinātu piebraucamo ceļu uz “Terrabalt”, nodrošinot to arī ar modernu apgaismojumu. Tas ļaus palielināt kravu plūsmas intensitāti.
Stena Flavia ir "Ro-pax" tipa prāmis, kas būvēts 2008. gadā, un tā ietilpība ir 2300 kravu līnijmetri, 200 pasažieru auto un 830 pasažieru vietas.
“Stena Line” statistika liecina, ka 2014. gadā maršrutos, kas savieno Latviju uz Zviedriju, apkalpotas 50 343 kravas vienības un 67 000 pasažieri.
“Stena Line” ir viens no lielākajiem prāmju operatoriem pasaulē ar kopumā 22 maršrutiem Baltijas jūrā, Ziemeļjūrā un Īrijas jūrā, un flotē ir 39 prāmji. No Latvijas “Stena Line” prāmji kursē no Ventspils uz Travemindi (Vācija) un Nīneshamnu (Zviedrija) un no Liepājas uz Travemindi (Vācija) un Nīneshamnu (Zviedrija).
Sagatavojusi: Zane Aperāne, SIA “Stena Line” mārketinga speciāliste, tel.nr. (+371) 2028 4423, e-pasts: zane.aperane@stenaline.com
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30