Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Modernizējot pārmijas, dzelzceļa plūsma uz Liepājas ostu būs drošāka un ātrāka
09. februāris, 2018
Lai uzlabotu dzelzceļa sastāvu manevrēšanas ātrumu un drošību, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde turpina Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi un modernizāciju. Darbi notiek ES Kohēzijas fonda projekta “Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība” ietvaros. Kopumā līdz 2019. gada beigām plānots izbūvēt un rekonstruēt sliežu ceļus 2 632 metru garumā, t.sk. 1 815 metri ir jaunbūvējami sliežu ceļi, bet 817 metri pārbūvējami. Projekta ietvaros plānots modernizēt arī dzelzceļa pārmijas.
No 6. - 8. februārim uz savienojošā dzelzceļa posma starp Liepājas ostu ar dzelzceļa staciju pie Raiņa ielas pārbrauktuves SIA RKF “Transceltnieks” pārbūvēja divas pārmijas. Kā skaidro Liepājas SEZ pārvaldes dzelzceļa būvinženieris Viesturs Romanovs, tie ir svarīgi ieguldījumi, kuru galvenais uzdevums ir dzelzceļa plūsmu starp ostu un dzelzceļa staciju padarīt ātrāku un drošāku.
Jaunās 10. un 11. pārmija būs ar elektronisko vadību, apsildāmas un darbosies ievērojami efektīvāk. Ja līdz šim dzelzceļa infrastruktūra varēja nodrošināt vilciena sastāva pārvietošanos ar ātrumu līdz 10 kilometriem stundā, tad līdz ar darbu pabeigšanu vilcienu braukšanas ātrums ievērojami palielināsies. Liepājas SEZ pārvaldes dzelzceļa būvinženieris Viesturs Romanovs uzsver, ka ieguvēji būs arī autovadītāji, jo samazināsies laika intervāls, kad būs slēgta pārbrauktuve.
Raiņa ielas pārbrauktuves slēgšanas laika intervālus samazinās arī jau izbūvētais jaunais dzelzceļa posms ostas Rietumu parkā, kā arī plānotais papildus dzelzceļa posms, kas savienos dzelzceļa staciju un Liepājas ostu. Kā norāda LSEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis, dzelzceļa pārbūves darbi ir plānoti loģiskā secībā, lai risinātu identificētās problēmas un palielinātu ostas auto un dzelzceļa pievadceļu kravu caurlaides spējas kapacitāti. Īstenotā projekta mērķis ir uzlabot kravu caurlaidību, kas līdz šim ierobežoja ostas uzņēmumu spēju apkalpot pieaugošās kravu plūsmas, radot sauszemes kravu transporta sastrēgumus, un tādejādi samazinot ostas uzņēmumu darbības efektivitāti un konkurētspēju ar citām reģiona ostām, gan radīja autoplūsmas sastrēgumus pie Raiņa ielas pārbrauktuves.
ES Kohēzijas fonda projekts “Liepājas ostas sauszemes pievadceļu attīstība” paredz vēl viena dzelzceļa Rietumu parka savienojuma izveidi ar Liepājas staciju un veikt esošo sliežu ceļu pārmiju pie iebraukšanas ostas teritorijā pārbūvi un pārbrauktuvju rekonstrukciju, izbūvējot signalizāciju ar luksoforiem un automatizēto barjeru. Dzelzceļa infrastruktūras būvniecības izmaksas novērtētas 3 716 000 EUR apmērā, bet pirmā posma izmaksas kopā ar būvuzraudzību veido ~1 milj. EUR.
Dzelzceļa sliežu ceļu izbūves darbus veic SIA RKF “Transceltnieks”, kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumus Liepājas speciālas ekonomiskās zonas pārvaldes atklātajā iepirkumā „Liepājas ostas dzelzceļa infrastruktūras attīstības 1.etaps”.
Galerija
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30