Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
No Liepājas ostas izved līdz šim lielāko koksnes šķeldas kravu
15 . oktobris, 2015
14. oktobrī no Liepājas ostas panamax klases kuģis “Jobst Oldendorff” izveda līdz šim lielāko šķeldas kravu – 32,35 tūkst. tonnas. Koksnes šķeldu eksportēja uz Turciju, kur to izmantos kokskaidu plātņu ražošanā.Kā pastāstīja LSEZ SIA “Laskana” valdes loceklis Krišjānis Vēsmiņš, tā ir pirmā krava, kas tiek eksportēta uz Turciju, bet to vai veidosies ilgtermiņa sadarbība noteiks vairāki faktori – vai klients būs apmierināts ar šķeldas kvalitāti un kādas būs izmaksas un ieguvumi.
Krišjānis Vēsmiņš uzsvēra, ka jau ilgāku laiku kokmateriālu tirgus nav pārāk aktīvs, to ietekmē gan pieprasījums, gan cena, līdz ar to ir jāmeklē jaunas iespējas, jauni tirgi un jābūt elastīgiem, lai varētu piedāvāt produktus, kuriem ir pieprasījums. LSEZ SIA “Laskana” ar Turcijas uzņēmējiem sadarbojusies jau iepriekš, kas arī bijis noteicošais faktors sadarbības atjaunošanai. Ja pagājušā gadsimta 90tajos gados eksportēja papīrmalku, tad tagad koksnes šķeldu, kas saražota jau tepat uz vietas. Liela nozīme ir kvalitātei, kas ražošanas procesā ikdienas tika pārbaudīta.
Augstvērtīgu un kvalitatīvu koksnes šķeldu no bērza papīrmalkas turpat ostas 44. piestātnē LSEZ SIA “Laskana” ražoja vairākas nedēļas. Projekta īstenošanā izveidojusies veiksmīga sadarbība ar LSEZ SIA “Ekers stividors LP”, kas apsaimnieko 44. dziļūdens piestātni Liepājas ostas Brīvostā, jo pie “Laskanas” piestātnēm panamax klases kuģi nevar piestāt, bet ekonomiski izdevīgāk ir noteikto apjomu vest ar vienu lielu kuģi, nevis vairākiem maziem.
LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” komercdirektors Igors Matvejevs pastāstīja, ka tā uzņēmuma ir jauna pieredze. Lai iekrautu kuģī šķeldu, no Rīgas ostas bija atvesta īpašā tehnika un vairāk kā 32 tūkst. tonnas šķeldas izdevās iekraut kuģī ātrāk nekā bija sākotnēji plānots.
Koksnes šķeldas ražošana no bērza papīrmalkas LSEZ SIA “Laskana” ir jauns produkts. Līdz šim uzņēmums no kokmateriālu atgriezumiem ražoja kurināmo šķeldu, ko eksportēja uz Skandināvijas valstīm, kā arī nodrošināja apaļkoku eksportu.
Informācijai
Panamax klases kuģis
“Jobst Oldendorff”
Garums
199,9 m
Platums
32,2 m
DW
61 122 t
Karogs
Malta
Nākamā osta
Diliskelesi (Turcija)
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30