Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Liepājas osta 2016. gadā strādājusi ar kravu apgrozījuma pieaugumu
10 . janvāris, 2017
2016. gadā Liepājas ostas stividorkompānijas pārkrāvušas 5,7 milj. tonnas kravu, kas ir par 1,2% vairāk nekā gadu iepriekš. Tas ir otrs lielākais kravu apgrozījums kopš ostas darbības atjaunošanas 1991. gadā.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Jānis Lapiņš: “Kopīgas ikdienas darba rezultātā, sadarbojoties uzņēmējiem ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi, un risinot dažādus jautājumus ar atbildīgajām ministrijām, VAS “Latvijas dzelzceļš” un kravu īpašniekiem, sasniegtie rezultāti apliecina, ka Liepājas osta var strādāt ar stabilu kravu plūsmu sarežģītos ģeopolitiskos un ekonomiskos apstākļos.
2016. gada divpadsmit mēnešos Liepājas ostas kompānijas pārkrāvušas 5 679 768,27 tonnas dažādu kravu, tai skaitā beramkravas – 4 272,5 tūkst. tonnas, ģenerālkravas – 1026,1 tūkst. tonnas un lejamkravas – 381,2 tūkst. tonnas.
Lielākā kravu grupa bija beramkravas, kas veidoja 75% no visām kravām, nodrošinot 8,9% pieaugumu, salīdzinot ar 2015. gadu. Tradicionāli lielāko daļu beramkravu 2016. gadā veidoja labība un labības produkti (2 876,1 tūkst. t.), celtniecības materiāli (496,4 tūkst. t.) un bagātinātās antracīta ogles (460,1 tūkst. t.), kas ir jauna kravu grupa Liepājas ostā. 2016. gadā palielinājies pārkrautās koksnes šķeldas apjoms, sasniedzot 254,1 tūkst. tonnas (+170,5%), kas saistīts gan ar LSEZ SIA “Laskana” augstvērtīgās koksnes šķeldas eksportu uz Turciju, gan ar nomnieka maiņu ostas 50. piestātnē. Līdz 2016. gada februārim piestātnes nomnieks bija AS “KVV Liepājas metalurgs” un gandrīz divus gadus tajā nenotika saimnieciskā darbība. LSEZ valde 2016. gadā nolēma slēgt nomas līgumu par ostas 50. piestātni ar LSEZ SIA “Terrabalt”, kas plāno attīstīt prāmju satiksmi un daļu piestātnes izmantot dažādu kravu pārkraušanai.
18% no kopējā kravu apgrozījuma 2016. gadā Liepājas ostā bija ģenerālkravas. Šajā segmentā jau vairākus gadus stabilākā kravu grupa ir RO-RO kravas – 496 tūkst. tonnas, ko nodrošina regulāra prāmju satiksme sadarbībā ar prāmju operatoru “Stena Line”. RO-RO kravu plūsmu negatīvi ietekmēja sankcijas pret Krieviju un Krievijas rubļa devalvācija, ko ostas stividorkompānija LSEZ SIA “Terrabalt” kompensēja ar projektu kravām, piemēram, AS “UPB” dzelzsbetona konstrukcijām. Tāpat prāmju satiksmi saražotās produkcijas eksportēšanai izmanto SIA "Jensen metal" , SIA "Lesjofors Springs LV" un citi pilsētas ražošanas uzņēmumi. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Jānis Lapiņš: “2016. gads parādīja vietējo kravu nozīmi kopējā kravu plūsmā caur Liepājas ostu, kas vēlreiz norāda cik liela nozīme ir Liepājai kā pilsētai ar stabilām ražošanas tradīcijām. Vietējās izcelsmes kravu īpatsvars šobrīd veido aptuveni 20%, bet nākotnē, līdz ar industriālo teritoriju attīstību un jaunu uzņēmumu veidošanos, tam būtu jāpieaug.”
Lejamkravu apgrozījums 2016. gadā bija 7% no visām ostas kravām, apgrozījumam pieaugot par 5,1%, salīdzinājumā ar 2015. gadu. Lielāko apgrozījuma pieaugumu šajā segmentā veidoja naftas produkti – 273,5 tūkst. tonnas un jēlnafta – 54,6 tūkst. tonnas.
Lielāko kravu apgrozījumu 2016. gadā nodrošināja LSEZ SIA „Liepaja Bulk Terminal” – 2 257 717,24 tonnas (+5%), kam seko LSEZ SIA “Ekers Stividors LP” - 1 559 810,36 tonnas (+4.4%).
2016. gadā Liepājas ostā apkalpoti 1356 kuģi, iebraukuši un izbraukuši 32 992 pasažieri. Aizvadītā gada divpadsmit mēnešos pārkrauto konteineru skaits bija 2 312 TEU, bet RO-RO vienību skaits – 30 465.
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30