Fēniksa iela 4, Liepāja, LV-3401, Latvija +371 63427605
Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30
Liepājas SEZ kapitālsabiedrība “Baltic Transshipment Center” palielina graudu uzglabāšanas kapacitāti
10. maijs, 2021

Gatavojoties jaunajai graudaugu sezonai, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrība “Baltic Transshipment Center”( turpmāk BTC) uzsākusi jaunas noliktavas būvniecību. Plānotās investīcijas ~3 milj. euro ir vērstas uz vietējo graudu plūsmas palielināšanu. Noliktavu plānots nodot ekspluatācijā šā gada 1.augustā.

 

LSEZ SIA “BTC” ir viena no vecākajam Liepājas speciālās ekonomiskās zonas kapitālsabiedrībām, kas savu uzņēmējdarbību uzsāka 1999. gadā, izbūvējot pirmo terminālu Karostas kanālam pieguļošajā teritorijā.

 

Šobrīd ir uzsākta  jaunas noliktavas būvniecība 5400 m2 platībā, papildinot jau esošo noliktavu platību, kas ir 12 000 m2.

 

LSEZ SIA “BTC” pieder „Scandagra Group”, kas ir  Zviedrijas kooperatīva „Lantmännen” un Dānijas kooperatīva  „DLG” kopuzņēmums.  „Lantmännen” un „DLG” katram pieder 50%  “Scandagra Group” akciju . Tāpat “Scandagra  Group” ietilpst tādi uzņēmumi kā “Scandagra Estonia“, “Scandagra Lithuania“, “Scandagra Latvia “, RSEZ A/S “Rēzeknes dzirnavnieks“.  

 

LSEZ SIA “BTC” pamatanodarbošanās ir kravu piesaiste, uzglabāšana un sadarbība ar dažādu valstu kravu īpašniekiem, galvenokārt strādājot ar lauksaimniecības kravām. Uzņēmums stabili strādā, piesaistot jaunas kravas un veidojot tranzītkoridoru starp austrumiem un rietumiem. Sadarbības partneri uzņēmuma darbības laikā nav mainījušies – Latvija, Krievija, Baltkrievija un Eiropas valstis.

 

LSEZ SIA “BTC” galvenais kravu veids ir Latvijas graudi. Sadarbības partneri:  Danijas kooperatīvs “DLG”,“Scandagra Latvia”, RSEZ A/S ”Rēzeknes dzirnavnieks”. Uzņēmumā strādā  27 darbinieki un apgrozījums 2020. gadā bija 3,13 milj. EUR, bet pārkrauto kravu apjoms bija 28 208,64 tonnas.

 

Informācijai:

Jau vairāk nekā 20 gadus Liepājas SEZ pārvalde kopā ar uzņēmējiem ir īstenojusi pārdomātu, nepārtrauktu un mērķtiecīgu infrastruktūras attīstību, būvējot sauszemes autoceļus, dzelzceļus un padziļinot kuģu ceļus no 8 m līdz 14,5 m, vienlaikus nodrošinot kuģošanas un navigācijas drošību. Liepājas ostā strādā pieci specializētie graudaugu termināli, kuru gada pārkraušanas jauda ir ~5 milj. tonnu, bet noliktavu platība 375 800 m2.

 

2020. gadā noslēdzās vērienīgs Liepājas SEZ pārvaldes īstenots infrastruktūras projekts, kurš piedāvā iespēju strādāt jaunā kvalitātē ar lielāku kapacitāti. Projekta ietvaros izbūvēja dziļūdens piestātni un padziļināja kuģu ceļus, lai varētu pilnvērtīgi apkalpot panamax klases kuģus un vienlaicīgi uzkraut kravu līdz 60 tūkst. tonnām.

Pr. – Pk.: 08:00 – 16:30